Sociale Innovatie : Lego visual bibliotheek van 100 talenten |
Een mix van format en unconference om een biebshock te veroorzaken als het gaat om innovatie.
Deze Storify geeft mijn impressie van de dag weer.
Conclusie: succesvolle aanzet en nu DOEN!
Helpen bij vinden
Een toevoeging over het leggen van verbindingen bij de sessie Gebruikers "Helpen bij vinden'. Ik heb als voorbeeld de digitale etalage Opvoeding en onderwijs ingebracht. Hoe leg ik verbindingen tussen de bibliotheek, lezersvragen en eigen vragen met digitale media?- Via Twitter, Google+, LinkedIn, Facebook
vraag ik wat het onderwerp van de nieuwe etalage moet worden. Hier krijg ik altijd reacties op. - Op Slideshare
zet ik dan een oproep tot cocreatie voor opvoed- en onderwijsprofessionals. Dat wordt meestal rond de 180 keer bekeken. Alleen al daarom interessant omdat het traffic genereert. - Via Twitter of gmail
reageren mensen meestal via DM dat ze mee willen schrijven. - Op Slideshare
zet ik de namen van de bijdragers bij de oproep i.k.v. transparantie. - Via Google Docs, mail en telefoon
hebben we contact en mailen ze me hun bijdragen. - In de etalage Opvoeding en onderwijs
komen de bijdragen met naam, logo en contactgegevens - Via Twitter, Facebook, Google+ Slideshare, LinkedIn, Nieuwsberichten in de etalage e.d.
laat ik weten dat er een nieuwe etalage live staat. Dat genereert weer traffic - De cyclus herhaalt zich.
Ik denk dat de bibliotheek veel meer op deze wijze moet gaan werken. Je krijgt de digitale beleefbibliotheek, mensen voelen zich betrokken en je wordt zichtbaar!
#dtv @bibliotheek1
De actie @bibliotheek1 - durf te vragen van de bibliotheek past prima bij de digitale etalages. Daar zitten vakprofessionals met een netwerk. Handen ineen zou ik zeggen en dat zei ik ook al op 18 april 2012 op Bibliotheek 2.0 :