22 juli 2016

2017: SPEKTAKEL KASTEEL VAN TILBURG

Het Stenenkamerpark als coole plek voor een (muzikaal) kasteelspektakel?! Dat idee pikte ik met wat anderen op toen ik als cultuurverkenner enkele maanden onze wijk onderzocht. 

Hasselt/ Goirke-West is mooi, groen en onze buurt heeft een redelijk unieke geschiedenis. Want waar in Tilburg stond vroeger een echt kasteel? Precies, hier in de wijk waar nu het Stenenkamerpark is, was ooit 'Het kasteel van Tilburg'! Hoe tof zou het zijn als we daar met elkaar een kasteelspektakel organiseren. Dat gaan we dan ook realiseren in 2017 met ondersteuning van het Buurtcultuurfonds Tilburg en leuk (!) ik mag dit coördineren.  

Binnenkort een eerste brainstorm (voor wijkgenoten Hasselt/Goirke-West om ideeën op te halen. Heel benieuwd. Onderstaand filmpje kwam ik op mijn zoektocht tegen, spreekt tot de verbeelding, stel je voor, een kasteel in je wijk! Daar moet toch wel een spektakel van komen :-)


Bron: Regionaal Archief Tilburg

Digitale media en tools 
Altijd weer een uitdaging om buurtgenoten over te halen mee te gaan DOEN. Om dat voor elkaar te krijgen, heb ik nu al op diverse plekken de oproep voor de Brainstorm Spektakel Kasteel van Tilburg verspreid:

Wijkkrant Oud/Noord
Stadsnieuws
Tilburgse Koerier
Blog Textielplein Tilburg
Facebook Buurtcultuur Hasselt/ Goirke-West (en andere buurtgroepen)

Mensen waarvan ik/ andere buurtgenoten denk(en) dat ze zin hebben om mee te doen ontvingen een mail met de oproep

Google drive is zoals bij veel van mijn projecten weer de uitstekende tool om een contactlijst aan te leggen, formulieren te maken en andere documenten zodat ik straks bij de evaluatie alleen maar terug hoef te kijken en snel een analyse kan maken.